Maria Agustin, Bos Hair & Beauty Academy Mendapat Anugerah Darjah Dato’ Paduka Mahkota Temasek

Dato’ Paduka Mahkota Temasek Maria Agustin  (kanan) bersama Sultan Hussein Mohammad Shah Ibni Sultan Mahmud Riayat Shah III (duduk)
SINGAPURA (wartamerdeka.info) – Dalam rangka ulang tahun ke-200 Kesultanan Singapura – Riau Lingga yang jatuh  pada tanggal 21 Muharram 1441 H, bertepatan 21 September 2019, ketua  pemangku adat zuriat Sultan Hussein Mohammad Shah Ibni Sultan Mahmud Riayat Shah III Istana Kampong Gelam Singapura memberi Penganugerahan Pengurniaan Darjah Kebesaran Kesultanan.

Penganugerahan tersebut diberikan kepada kerabat diraja dan sejumlah tokoh masyarakat dan generasi muda dari suku Melayu, sebagai bentuk apresiasi atas  karya dan jasa pengabdiannya pada sosial budaya dan kemasyarakatan serta pembangunan kemajuan masyarakat Melayu.

Tokoh – tokoh masyarakat dan pemuda yang  mendapat penganugerahan tersebut berasal dari negara – negara Asia seperti Malaysia, Singapura, Brunei dan Indonesia.

Salah satunya yang memperoleh penganugerahan tersebut adalah Maria Agustin yang akrab disapa Sasa.

Wanita cantik ini adalah  Bos Hair & Beauty Academy dan Professional Kecantikan Miss Beauty Pageant, yang cukup dikenal di daerah Johor, Malaysia.

Sasa mendapatkan penganugerahan Darjah Dato’ Paduka Mahkota Temasek oleh Kesultanan Singapura - Riau Lingga.


Tokoh masyarakat Indonesia di Malaysia Dato' M Zainul Arifin kepada wartamerdeka.info menyambut baik penganugerahan kepada tokoh Beauty Academy ini.

"Beliau layak mendapatkan penghargaan tersebut, mengingat dedikasinya yang luar biasa dalam memajukan dan menyebarkan  ilmu soal kecantikan di kalangan masyarakat Melayu," ujar Dato' MZA yang dengan berbagai kalangan di daerah Johor Malaysia dan sekitarnya. (A)

Posting Komentar

Lebih baru Lebih lama